Nieuw: inloggen in Mijn RegioBank met de app en QR-code


Sommige geldzaken kun je niet regelen in de Mobiel Bankieren app. En soms is het fijner om iets te bekijken op een groot scherm. Je moet dan inloggen in Mijn RegioBank. Daar had je tot nu toe steeds de digipas voor nodig. Maar vanaf 12 december kun je ook op een andere manier in Mijn RegioBank inloggen: met de app en een QR-code. Hoe dat werkt, lees je in dit bericht. 

Waarom een extra manier van inloggen?
We horen regelmatig van onze klanten dat ze een extra apparaatje als de digipas niet zo handig vinden. Een goede reden voor ons om een nieuwe manier van inloggen te ontwikkelen. Niet alleen gemak, maar ook veiligheid is daarbij belangrijk. Inloggen met uw app en de QR-code is daarom makkelijk én veilig.  

Inloggen met de app en QR-code werkt zo

  • 1. Als je op 12 december op je laptop, computer of tablet naar Mijn RegioBank gaat, dan zie je 3 manieren van inloggen: met digipas, digicode of QR-code. Kies dan voor ‘QR-code’ en er  verschijnt een QR-code op je scherm.
  • 2. Open de Mobiel Bankieren app op je mobiel, maar toets nog niet je pincode in.
  • 3. Tik in de app rechts bovenaan op het icoontje van de QR-scanner.
  • 4. Scan de QR-code op het scherm van je laptop, computer of tablet.
  • ​5. Toets je 5-cijferige pincode in op je mobiel en je bent ingelogd.  

Heb je vragen over deze nieuwe manier van inloggen? Neem dan contact met ons op of klik hier.

 Terug naar overzicht

09 december 2019